Aleksandar Črček, filmski producent vratio se četrdesetak godina unazad kako bi mladima, ali i starijima te gostima koji posjećuju Zagreb dočarao desetljeće koje je ostavilo veliki kulturni trag o kojemu se i danas govori. ‘Novi val’ stigao je i u TOPCAST TOP RADIJA u kojemu je Črček pričao o tome kako je došao na ideju otvaranja ‘Muzeja Novog vala, ali i kako to izgleda kada se spoji Advent sadašnjeg vremena s legendarnom ‘Zvečkom’.
O tome kako je došao na ideju muzeja, Črček kaže, ideja se razvijala nekoliko godina zato što mi je taj period obilježio djetinjstvo i odrastanje i to ne samo u smislu formiranja glazbenog ukusa, već i u ritmu grada kroz koji smo u to vrijeme živjeli.
Veliki zapadnoeuropski gradovi i šire, primijetio je producent, još su ranije pokrenuli ovaj trend prisjećanja na period koji je obilježio doba jednog grada. Znanje o tome dobu se tako prenosilo na mlade, starije i na goste koji dolaze i posjećuju te gradove. Zaključio sam da je period ‘Novog vala’ (tih desetak godina koje smo htjeli pokriti, tipa ’77. do ’87. godina prošlog stoljeća) iznimno kreativan period u dosta različitih grana umjetnosti. Također, mislim da bi se već i u školama trebalo malo više učiti o tome jer to nije bilo samo druženje, tulumi, koncerti itd. već je to vrijeme bilo začetnik i kreator kasnije vrlo etabliranih umjetnika u dosta faza.
Razdoblje ‘Novog vala’ nije definirano samo popularnom glazbom već i kulturom, kazališnim predstavama, jakom stripovskom scenom. Svi ti elementi su zastupljeni u muzeju na adresi Vlaška 67. Probali smo zastupiti više tih segmenata i baš zato me to zainteresiralo jer glazbeni ‘Novi val’ je naravno bio dosta jak i u Ljubljani, Rijeci i Beogradu, međutim, čini se da je ta sinergija raznih medija i umjetnosti možda bila najjača u Zagrebu.
O tome postoji li interes za posjetom ‘Muzeja Novog vala’ i od strane mlađih generacija, producent kaže kako je jako puno mladih ljudi, studenata, srednjoškolaca čak i mlađih koji dolaze s roditeljima…Jako ih zanima i vesele se slušati glazbu na gramofonu, neki ne znaju ni upaliti gramofon. Zanimaju ih bendovi i uopće ta scena, način života. Napravili smo jedan ‘hommage’ klubovima koji su danas, nažalost, većina zatvoreni.
‘Muzej Novog vala’ u ponudi ima i zabavni dio u kojemu posjetitelji mogu uživati i u live izvedbama glazbe iz tog perioda. Napravljen je i mali adventski program posvećen legendarnom zagrebačkom kafiću/slastičarnici ‘Zvečka’. Nazvali smo se ‘Prvi advent ispred Zvečke’. 80-ih godina je postojala ‘Zvečka’, a nije bilo Adventa. Sada nema ‘Zvečke’, ali ima Adventa. Probali smo napraviti neki spoj toga. U stalnom postavu muzeja u dvorištu rekreiran je taj izlog stare slastičarnice, stavili smo i automobil iz tog doba. Onda smo napravili ‘Prvi advent ispred Zvečke’ i počeli smo s tim da puštamo glazbu iz tog perioda. Subotom se održavaju koncerti koji su prilagođeni dobu naše publike i koji traju od 18 do21 sat.
O planovima za dalje, Črček otkriva, mi smo zagrebački muzej s posebnim gostovanjima. Iduće godine ćemo imati dvije ili tri posebne izložbe s postavom beogradskog, ljubljanskog i riječkog novog vala.
Cijeli podcast s Aleksandrom Črčekom poslušajte i pogledajte na YouTube kanalu TOP RADIJA.
Top Radio web app korisiti kolačiće kako bi poboljšali funkcionalnost.
Funkcionalni
Always active
Tehničko pohranjivanje ili pristup strogo je potreban za legitimnu svrhu omogućavanja korištenja određene funkcionalnosti aplikacije, ili za isključivu svrhu provedbe prijenosa komunikacije preko elektroničke komunikacijske mreže.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Statistička pohrana ili pristup koristi se isključivo u anonimne statističke svrhe. Uz usklađenosti od strane vašeg davatelja internetskih usluga ili dodatnih zapisa treće strane, informacije pohranjene ili dohvaćene u ovu svrhu ne mogu se koristiti za vašu identifikaciju.
Marketing
Marketinški pristup potreban je za izradu korisničkih profila za slanje reklama ili za praćenje korisnika na web stranici ili na nekoliko web stranica u marketinške svrhe.