Redatelj Filip Filković Philatz u TOPCASTU TOP RADIJA govorio je o svojem novom projektu ‘Staklenke Malog Zagreba“. Rad ovog svestranog umjetnika mogli smo upoznati na više strana. Od redateljstva do umjetnosti, sve je to Filip. Mogli smo ga upoznati i kroz projekt ‘Mali Zagreb’, serijom minijaturnih instalacija postavljenih unutar frekventnih i zanimljivih ulica grada Zagreba.
Prije dvije godine Filip je krenuo s prvim projektom ‘Mali Zagreb’. Projekt je nastao zato što ovaj umjetnik na drugačiji način promatra zagrebačke uglove.
Od kad sam bio klinac uvijek sam gledao mjesta, čak i visoke zgrade. Kako Zagreb nije baš toliko visok i nema toliko tih nebodera uvijek sam gledao u pod – što ima pod tim uglovima. Uvijek me najviše živciralo što je sve prepuno smeća. Jednom sam hodao po gradu i zapitao se – što bi bilo da tu pored tog ugla dolje ili rubnjaka budu prozori, vrata, neki mali dom? Doslovno sam to fotkao, došao doma i photoshopom na brzinu nabacio prozore, vrata i skužio da ima tu nešto.
Nije puno vremena prošlo od toga da su Filipov rad prepoznali mediji, javnost, ali i Turistička zajednica grada Zagreba.
Suradnja s TZ-om grada Zagreba bila je na prve dvije sezone ‘Malog Zagreba’.
U drugoj sezoni ‘Malog Zagreba’, događale su se i krađe, objasnio je Filip i opisao jedno iskustvo:
Jednog tipa sam ulovio u trenutku kad je ‘maznuo’ s poda i tu se desio ‘sukob’ gdje sam ga pitao što to radi. On je rekao – uzeo sam. Pitao sam zašto i rekao da je to moje, a on – uzeo sam to za sina. Bilo je simpa i čudno. Kroz cijelo ljeto se dešavalo da su ljudi krali. Mi bismo stavili i za par dana već nestane.
O projektu ‘Staklenke Malog Zagreba’ rekao je:
Desilo se isto što i u prvoj sezoni ‘Malog Zagreba’. Stavio sam napravljene skice na Instagram i kasnije na Facebook grupu ‘Zakaj volim Zagreb’ i doslovno u roku pet sati, ma i manje, krenuli su se javljati mediji.Vveć taj dan je bio prvi članak vani, ljudi su vidjeli članak i zapalila se priča oko staklenki što mi je jako drago. Sad sam u daljnjem procesu kako da ih napravim čim više da ih čim više ljudi može imati.
Ovaj kreativac na neki način radi na očuvanju i revitalizaciji starih zanata i obrta kroz seriju ‘Dulum zemlje’.
Puno smo putovali po Hrvatskoj dok smo snimali puno serijala i drugih projekata. Kroz ta putovanja upoznaš ljude koji nešto rade dobro – na zemlji, od zemlje, drže životinje…i sretni su, nisu negativni. Onda kad dođeš u Zagreb i upališ televiziju – sve nešto pričaju da je nešto negativno, nešto se ne može, pala tuča. Mene je to krenulo frustrirati jer to nije tako. Desi se tuča i uništi ti nešto što si sadio i sad ili se možeš povući i ne napraviti ništa ili ćeš biti ustrajan. Uvijek je bilo problema i izazova s kojima su se ljudi susretali, ali mora biti načina kako to riješiti. Volim raditi projekte koji su problem solveri, a ne problem makeri. Svaki projekt koji pogledaš, bio to dokumentarni serijal tipa ‘Dulum zemlje’, ‘Zanat’ ili ‘Lovac na bilje’ da ti da ‘push forward’ jer smo konstantno bombardirani negativnim informacijama. A ja znam ljude koji su ultra pozitivni, ekipa s kojom sam okružen je pozitivna.
Zanimljiv ostatak razgovora pogledajte niže na linku.
Top Radio web app korisiti kolačiće kako bi poboljšali funkcionalnost.
Funkcionalni
Always active
Tehničko pohranjivanje ili pristup strogo je potreban za legitimnu svrhu omogućavanja korištenja određene funkcionalnosti aplikacije, ili za isključivu svrhu provedbe prijenosa komunikacije preko elektroničke komunikacijske mreže.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Statistička pohrana ili pristup koristi se isključivo u anonimne statističke svrhe. Uz usklađenosti od strane vašeg davatelja internetskih usluga ili dodatnih zapisa treće strane, informacije pohranjene ili dohvaćene u ovu svrhu ne mogu se koristiti za vašu identifikaciju.
Marketing
Marketinški pristup potreban je za izradu korisničkih profila za slanje reklama ili za praćenje korisnika na web stranici ili na nekoliko web stranica u marketinške svrhe.