TOPCAST

Ivan Burazin: Danas su mladima uzori osnivači kompanija, to se u Hrvatskoj nikad nije dogodilo

today2022-06-10

Background
share close

Ivan Burazin u svijetu developmenta je već desetak godina. Suosnivač je “Shift” konferencije za developere koja je prošle godine postala dio tvrtke “Infobip”. Burazin, “programer sa splitskih Bačvica”, suosnivač je “Codeanywhere”, softvera za developere, u hrvatskom jednorogu Infobipu od 2021. član je Uprave zadužen upravo za developersko iskustvo, a sad je stigao i u TOPCAST Top radija.

“Hajde da vas kupimo”, bila je poruka koju je Roberto Kutić, jedan od osnivača Inofbipa, poslao Burazinu koji je u to vrijeme već nekoliko godina održavao Shift konferenciju. Infobip je želio ući na tržište developera kao korisnika. U odnosu na krajnje kupce koji kupuju „emotivno“, developeri kao krajnji korisnici imaju sličan pristup kao običan kupac, ali kupuju praktično jer im nešto treba u poslu. Za developere marketing ne vrijedi, objašnjava nam Burazin zašto su upravo developeri u fokusu njegovog desetljetnog rada.

Shift konferencije održavaju se od 2012. godine. Sudionici su često osobe koje odlučuju o milijunima, ali „pravila ponašanja“ su jednostavna. Developeri često nose japanke i kratke hlače, sve je ležerno, za košulje uglavnom nema mjesta. Ljude izvan tog svijeta iznenadi da govornici na pozornici više programiraju, pišu kodove, nego što govore, govori Burazin dodajući kako nas na novoj konferenciji koja se u rujnu ponovno održava u Zadru, očekuje više koda.

STEM je u Hrvatskoj posljednjih godina buknuo. Otvaraju se inkubatori, nude se stipendije, porezne olakšice. Jednorozima se- kako se nazivaju mlade tvrtke čija se vrijednost procjenjuje na više od milijardu dolara, a kojih u Hrvatskoj imamo čak dva, Infobip i Rimac – dičimo, pa se nameće zaključaj da je Hrvatska plodno tlo za STEM. Imamo puno kompanija koje nisu jednorozi, ali su uspješni. Ono najbitnije je da mladi ljudi sada imaju uzore u osnivačima tih kompanija. Uzori su dosad bili primjerice sportaši. To se u povijesti Hrvatske nikada nije dogodilo, da se vozite taksijem i vozač vam kaže “imam ideju za startup”, to se događalo u San Franciscu. Tehničko znanje je bitno, ali sama aspiracija i uzori su pravi pokretači.

Infobip u svom Startup Tribe-u ima 200-tinjak startupova. Tvrtka ima ne daje novac, ne uzima dionice, vlasništvo, već im pomaže edukacijom, upoznavanjem s investitorima, klijentima.

Preduvjet za startup koji može uspjeti je da ima osnivače koji nikada ne odustaju, međutim, život se događa svima, govori Burazin. Vrijeme da kompanija „uspije“ je 10 godina i u tom se vremenu promijeni mnogo toga. Obiteljski, privatni razlozi, korekcije tržišta…Oni koji mogu kroz sve, poput osnivača Infobipa i Rimca, su takvi. Postoje ideje koje su sulude, a na kraju uspiju. Floskula je, ali istina: investiramo u osnivače.

Rizik postoji, onaj da nećete uspjeti, ali i onaj da ste „na stolu“ ostavili nešto jer niste odabrali put razvoja startupa, govori nam Burazin komentirajući koliko rizik ima faktora u poslovanju.

Živimo u izazovnim vremenima, ali sve dolazi u ciklusima koji se redovito mijenjaju. Uvijek se događaju izazovna vremena. Ljudi vole čitati i slušati da je problematično jer to olakšava njihovu situaciju. Svi to radimo. Nekad je teže, manje je novca, manje se investira, govori Burazin napominjući da su se ti ciklusi prie događali u 10, 20 godina, dok se ciklusi danas mijenjaju u puno kraćem vremenu. U posljednjih deset godina, triput je bio “kraj svijeta” – tech svijet umire, nema novaca – pa se novac pojavi. Ljudi moraju naučiti: kad su “dolje”, da će i to proći, i dobro i loše. Ako je fokus i vizija tu, uspjeh dolazi.

Cijeli razgovor s Ivanom Burazinom poslušajte i pogledajte na YouTube kanalu Top radija.

Written by: TOP RADIO


0%