Svake se godine 2. travnja obilježava Svjetski dan svjesnosti o autizmu kako bi javnost postala svjesnija postojanja osoba s poremećajima iz autističnog spektra te da društvo ima više senzibiliteta na njihove potrebe. Stoga smo u TOPCAST-u ugostili Sašu Radić radnu terapeutkinju centra aRTis INCLUDUm.
Općenito je igra najbitnija aktivnost kod djece i najbolji način za ostvarivanje komunikacije, a ista je stvar i s djecom koja imaju dijagnozu autizma. Radić navodi da djecu treba poticati da se uključe u fizičke igre jer one djeluju organizirajuće na njihovo ponašanje. Osim toga, ističe kako je veoma važna i neverbalna komunikacija jer osobe iz spektra autizma doživljavaju svijet u slikama: Osobe iz spektra autizma često govore da vide svijet u slikama, zbog čega ih koristimo na terapijama. Slika ostaje dulje u našem pamćenju. Slikovna komunikacija koristi se tako da modeliramo ono što se događa u nekoj aktivnosti.
Nadalje, djeci s autizmom nepredvidljive situacije nerijetko stvaraju nemir, zbog čega Radić poručuje kako je rutina jako bitna: Isto je kao i kod nas – u novim situacijama gubimo svoj optimalni raspon funkcioniranja.
Na kraju Radić ističe da obitelji djeteta s autizmom moraju prvenstveno prihvatiti kako je njihovo dijete drugačije. Zatim mu trebaju pružiti sigurnost, uvjete za učenje i beskrajnu podršku u razvojnom procesu, no nažalost neke obitelji ne prihvate dijagnozu, već traže krivca. Radić savjetuje obiteljima da se povežu s drugima koji se nalaze u istoj životnoj situaciji.
Cijeli video pogledajte I poslušajte na YouTube kanalu Top radija.
Top Radio web app korisiti kolačiće kako bi poboljšali funkcionalnost.
Funkcionalni
Always active
Tehničko pohranjivanje ili pristup strogo je potreban za legitimnu svrhu omogućavanja korištenja određene funkcionalnosti aplikacije, ili za isključivu svrhu provedbe prijenosa komunikacije preko elektroničke komunikacijske mreže.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Statistička pohrana ili pristup koristi se isključivo u anonimne statističke svrhe. Uz usklađenosti od strane vašeg davatelja internetskih usluga ili dodatnih zapisa treće strane, informacije pohranjene ili dohvaćene u ovu svrhu ne mogu se koristiti za vašu identifikaciju.
Marketing
Marketinški pristup potreban je za izradu korisničkih profila za slanje reklama ili za praćenje korisnika na web stranici ili na nekoliko web stranica u marketinške svrhe.