Bez obzira na dob, na iznos prihoda i navike najveći je problem ljudi njihovo uvjerenje da su troškovi ili mali ili veliki. Gošća TOPCAST-a Tamara Kajari ističe kako postoji samo potreban i nepotreban trošak. Tamara je profesionalna i certificirana organizatorica s kojom smo razgovarali o organiziaciji budžeta.
Tijekom dugogodišnjeg rada stvorila je za organizaciju univerzalnu formulu naziva “RED”, a RED se sastoji od 3 faze. Ističe kako je ova formula primjenjiva na organizaciju ormara, prostora, vremena, a u ovom slučaju i budžeta: “R”je oznaka za “razvrstaj”. Odnosno, razvrstajte sve troškove i prihode. Zapišite sve na papir. “E”znači“eliminacija” prvenstveno suvišnih stvari. (…) Tu psihologija ulazi u priču tako da svatko za sebe mora odrediti što mu je suvišno i nepotrebno. “D” označava“definiranje budžeta”. Budžetiranje se često brka s tablicom vođenja troškova. Ne… Vodite trošak u realnom vremenu koji je pred vama.
Nadalje, Tamara naglašava da je zapisivanje početak cijele priče kako bi postali svjesni koliko trošimo i zarađujemo, odnosno da vidimo prihode i rashode na papiru. Ista je stvar i s obvezama – puno se toga neće dogoditi ako ne zapišemo.
Proces navike na organiziranost je individualan. Sve se svodi na samodisciplinu, koju netko ima više, netko manje, te je bitno i koliko smo otporni na distrakcije, kaže Kajari i dodaje – možeš imati sve, samo ne odjednom.
Kakogod okrenemo, novac je uvijek osjetljiva tema, a osobito kada ga posuđujemo članovima obitelji ili prijateljima: U takvim bi slučajevima bilo dobro imati sve crno na bijelo. Čist račun, duga ljubav vrijedi i za takve odnose. Primarno je da u takvom odnosu nema kamata. Međutim, treba se definirati rok i ponašati se fer u takvoj situaciji.
Potom, postoji mnogo teorija koliki bi postotak od primanja trebali štedjeti, no Kajari preporučuje omjer 50-30-20, a mladima poručuje da prilikom otvaranja tekućeg računa s bankom ugovore trajni nalog jer su to stvari gdje vrijeme radi za nas te se s time treba krenuti što ranije.
Uza sve navedeno, u podcastu je dala savjete kako sigurno ući u ugovor o kreditiranju, kada je najbolje plaćati gotovinom, a kada karticom te kada je pravo vrijeme za edukaciju djece o financijskoj odgovornosti.
Cijeli podcast pogledajte na našem YouTube kanalu.
Top Radio web app korisiti kolačiće kako bi poboljšali funkcionalnost.
Funkcionalni
Always active
Tehničko pohranjivanje ili pristup strogo je potreban za legitimnu svrhu omogućavanja korištenja određene funkcionalnosti aplikacije, ili za isključivu svrhu provedbe prijenosa komunikacije preko elektroničke komunikacijske mreže.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Statistička pohrana ili pristup koristi se isključivo u anonimne statističke svrhe. Uz usklađenosti od strane vašeg davatelja internetskih usluga ili dodatnih zapisa treće strane, informacije pohranjene ili dohvaćene u ovu svrhu ne mogu se koristiti za vašu identifikaciju.
Marketing
Marketinški pristup potreban je za izradu korisničkih profila za slanje reklama ili za praćenje korisnika na web stranici ili na nekoliko web stranica u marketinške svrhe.