Kako pristupiti i razviti ideju za pokretanje startupa, za koji je sektor najveći interes, koja je najbolja opcija stjecanja kapitala i što je to uopće startup samo su neka od pitanja na koja je direktor ZICER-a Frane Šesnić dao odgovore u TOPCAST-u.
Šesnić ističe kako je startup mainstream pojam koji svi koriste, a zapravo malo tko promišlja što on zapravo znači: Ja osobno startup definiram kao jedno razdoblje neizvjesnosti jednoj projekta i proizvoda, a krajnji je cilj hoće li on uspjeti ostvariti svoju održivost. Startup je faza od ideje do projekta/proizvoda.
Ideja za startup mora biti jasna i mora ponuditi rješenje nekog problema. Mnogi se pitaju trebaju li se ideje čuvati za sebe, no Šesnić naglašava da tim uvijek može napraviti više. Ispravno je pričati o svojoj ideji s ljudima i tražiti savjete kako bi došli do spoznaja do kojih ne bismo došli sami: Naša je kulturološka oznaka da ideje trebamo čuvati za sebe, ali to nema smisla. Ideje treba širiti i na kraju realizirati. Taj proces teško je kopirati pogotovo ako ideju temeljimo na tome da je ona proizvod vlastitog iskustva i znanja koje je specifično za neku osobu.
Što se tiče Zagrebačkog inovacijskog centra on poduzetnicima pruža podršku i usmjerava ih kroz sve razvojne faze tehnološkog proizvoda – od prototipa do skaliranja na tržištu kako bi startupovi postali dugoročno održivi: Naša uloga najvažnija je u samom početku, odnosno da u ideji prepoznamo potencijal i da damo punu podršku kako bi se ta ideja i realizirala. ZICER pod sobom ima jedan specifičan projekt “Plavi ured” koji je namijenjen svim poduzetnicima. U Plavom uredu usmjeravamo zainteresirane građane koji žele ojačati svoje poduzetničke kompetencije.
Nadalje, Šesnić navodi kako je u ZICER-u postotak uspješnih projekata natprosječno visok, zbog jakih i čvrstih kriterija. U inovacijskom centru djeluju startupovi koji dolaze do rješenja iz područja visoke tehnologije, elektronike, informacijskih i komunikacijskih tehnologija, zelenih tehnologija, umjetne inteligencije, robotike, zdravstva, turizma itd., a najveći interes je za pokretanje startupa u IT sektoru.
Za kraj, Šesnić govori kako od pojedinaca ne možemo očekivati čuda, ali kada netko zaradi za svoju plaću i usto nekoga zaposli, možemo govoriti o uspijehu: Svima njima treba dati jedno priznanje jer su se usudili i uspijeli. Svaka održiva tvrtka na tržištu uspješna je priča jer nitko ne zna koliko su oni toga osobno prošli da si došli do toga. U pokretanju vlastite tvrtke treba jako puno rada i puno sreće. Upornost i ustrajnost daju dugoročne rezultate. Svaki poduzetnik koji opstane na tržištu za mene je uspješna priča.
Ivan Dečak došao je u Rooftop predstaviti novu pjesmu grupe Vatra na kojoj su ugostili zvijezdu world music scene Božu Vreću: Za njega volim reći da je duša od čovjeka, on zrači na sve strane, bilo na kavi, bilo u studiju ili dok snimamo spot. On je to što je, istaknuo je Dečak. Singl Rum na usnama je spoj nespojivog, sevdaha i rocka, ali pjesma je sama tražila Božu: Nisam […]
Top Pop stiže u pomoć kad ti se prispava nakon ručka - s nama niski tlak nema šanse. Top mjuza je glavna dizalica na poslu, ali i tableta za smirenje kad zapneš u gužvi prema doma. Kod nas možeš saznati apsolutno sve o glazbi koju živiš, a omakne se i koja dobra fora u moru loših.