Naslovna vijest

Antonio Đureta: „Osiguravatelji uglavnom nemaju tehničke uvjete za procjenu štete“

today2024-01-26

Background
share close

U TOPCAST TOP RADIJA stigao je Antonio Đureta, predsjednik Hrvatske udruge auto struke koji je govorio o novom Zakonu o auto osiguranjima, problemima s osiguravajućim društvima i aktivnostima koje provodi udruga: „Željeli smo samo uvesti reda gdje bi prije svega zaštitili vlasnika vozila, a onda i auto servise jer imamo tu i male poduzetnike, male obrtnike koji su auto servisi. Želimo samo ravnopravnost, ništa drugo.“

Izvor: TOP RADIO

Objasnio je Đureta s kojim se problemom borila udruga i gdje su nastale promjene kada je u pitanju novi Zakon o obveznom auto osiguranju:

„Problem s osiguranjem, odnosno odnos servisa, osiguranja i oštećenika, vlasnika vozila traje više od 20 godina. S tim ciljem se osnovala udruga prije 20 godina. Problemi su identični danas i prije 20 godina gdje osiguravajuće društvo u kontekstu obveznih osiguranja uvjetuju gdje će se vozilo popraviti, pod kojim cijenama će servisi raditi.“

Ono što je najstrašnije, dodao je predsjednik Hrvatske udruge auto struke, u kontekstu vlasnika vozila da im se nude nagodbe koje nisu regulirane gdje osiguravatelj koji je odgovoran platiti štetu izmišlja iznose bez ikakvog dokaza ili argumenta. Nastavio je:

„Pa imamo tu i problem totalnih šteta, doslovno jedan čušpajz koji smo kroz udrugu i partnerske udruge pokušavali riješiti i uspjeli smo predstaviti tu problematiku Ministarstvu financija koje je saslušalo naše probleme, ajmo reći i drugu stranu medalje. Nije sve toliko divno i krasno u svijetu osiguranja jer smo uspjeli dokazati sve te nepravilnosti. Željeli smo samo uvesti reda gdje bi prije svega zaštitili vlasnika vozila, a onda i auto servise jer imamo tu i male poduzetnike, male obrtnike koji su auto servisi. Želimo samo ravnopravnost, ništa drugo.“

Voditelj Kruno Belko nadovezao se da je u priči krucijalno to da je procedura uvijek bila ista za svakoga tko je imao bilo kakvu štetu na autu. Sa oštećenim autom se išlo na procjenu u osiguravajuću kuću koja je u tome slučaju nadležna. Tamo bi se radila procjena i zatim bi se čekao rasplet situacije, hoće li se postići nagodba ili će se ići u servis. Najčešće je uvijek, dodao je , bila sporna ta procjena i procjena vrijednosti ukupnih radova. Pitao je Đuretu što će se sada promijeniti? Znači li to da više nećemo ići na procjenu u osiguravajuću kuću gdje smo se osigurali nego možemo bilo gdje:

„Tako je, i prije izmjena zakona nije nigdje bilo propisano da vi striktno morate ići na procjenu u osiguravajuće društvo.“

Odgovorio je na pitanje zašto smo ipak išli:

„Zato što je to u interesu osiguravajućeg društva. Kada dođete na procjenu kod osiguravajućeg društva, on vas može manipulirat. Ne kažem da oni to rade ponekad namjerno. Oni su financijske institucije i brinu se da im je šteta koju moraju platiti što manja. I ja razumijem tu njihovu stranu priče, to je sve meni normalno, ali te procjene su otišle u beskraj. Prije svega, oni nemaju tehničke pretpostavke i karakteristike da bi uopće radili procjenu štete.“

Pojasnio je predsjednik Hrvatske udruge auto struke što stoji iza natpisa ‘procjena’  kod većine osiguravajućih kuća:

„To je ništa drugo nego parking. Realno, to je običan parking gdje oni fotografiraju vozila. Oni procjenjuju štetu samo na onom vanjskom dijelu, a što je unutra? Jesu li otišli neki nosači, senzori, koliko je ta šteta išla duboko u samo vozilo, to može samo utvrditi servis (…) ili to može napraviti neovisni procjenitelj koji opet dolazi u servisnu radionicu gdje bi izvršio svoju zadaću. Osiguravajuća društva su to nametnula prije 20 godina i normalno da su ljudi po difoltu dolazili na procjenu u osiguranje, a da to uopće nisu bili obavezni.“

Đureta je objasnio što je želio postići s angažmanom:

„Želio sam sa udrugom i partnerima da se to zakonski ojača, gdje imate izbor. Zakon po novom obliku jasno kaže da imate pravo priložiti svom odštetnom zahtjevu nalaz i mišljenje neovisnog vještaka odnosno ponudu servisne radionice.“

„Ako osiguravajuće društvo ne vjeruje ni servisu, niti neovisnom vještaku pa neka dođe sam u servisnu radionicu, procjeni, vidi, zabilježi sve što treba. Po auto odgovornosti osiguravatelj je jedino obvezan utvrditi svoju odgovornost, poslati obrazloženu ponudu gdje će utvrditi svoju odgovornost i napisati neku visinu koju on smatra da treba vama isplatiti. Ali visina koju oni nude nije ništa drugo nego račun popravka servisne radionice“, rekao je Đureta i nadovezao se na dojam koji se stekao u javnosti da, kako je rekao, ‘vode rat s osiguravateljima’:

„Mi vodimo rat zato što oni nisu za dogovor, zato što nisu 20 godina za dogovor. Često su servise i našu udrugu smatrali nebitnima i onda smo morali pokazati zube. Kao predsjednik udruge odgovoran sam za prava svojih članova i zato smo neke stvari morali pokrenuti na sudu. To nikome nije bilo u interesu, ali kada dođeš pred zid moraš upotrijebiti neku drugu taktiku.“

„Ti sudski postupci koje smo pokrenuli u suradnji s odvjetničkim društvom su na strani i vlasnika vozila i na strani auto servisa gdje sud utvrđuje upravo ono što sam rekao, da su njihove procjene bez veze, da nisu u skladu s propisima, niti s pravilima struke i da ne mogu oni nametati servisnim radionicama po kojim će cijenama raditi, gdje će vlasnik vozila popraviti vozilo i slično“, rekao je predsjednik Hrvatske udruge auto struke.

Objasnio je Đureta kako ne želi ništa govoriti kontra osiguranja, u smislu da svi rade protupravno, međutim:

„Neke stvari se moraju promijeniti, oni su toga svjesni, zato se bune, govore da obmanjujemo javnost i slično. Ako ja možda krivo tumačim zakon onda ga sigurno krivo ne tumači sud, kako ja tvrdim, jer presude koje mi dobivamo govore upravo u tom smjeru.“

Cijeli razgovor pogledajte na:

Written by: Iva


0%