TOPCAST

Martina Bienenfeld: „U narednom vremenu potencirali bismo razvoj zdravstvenog turizma – Zagreb je centar medicinske izvrsnosti“

today2023-06-30

Background
share close

„Ono što je super za Zagreb, čini mi se da je on isto po tome jedinstven u Hrvatskoj, da je gotovo jedina cjelogodišnja destinacija u turizmu u Hrvatskoj.“, istaknula je Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice grada Zagreba u TOPCASTU TOP RADIJA. Voditelju TOPCASTA Kruni Belku govorila je dugoročnim planovima za razvoj zagrebačkog turizma, otkrila je da su po dolascima i po noćenjima prvi strani gosti Amerikanci, a objavila je i neke novitete: „Zajedno s Ministarstvom kulture i uredom za kulturu grada Zagreba smo ušli u potpuno novi koncept i razvoj Međunarodne smotre folklora. Možda ćete sada prvi znati da ćemo imati novi koncept, novi dizajn, novu promociju smotre folklora koja je jedna od naših najznačajnijih kulturnih događaja kroz godinu u Zagrebu.“ Bienenfeld se osvrnula i na, kako ih je nazvala, ‘četiri kapitalca’ zbog kojih Zagreb u sva četiri godišnja doba ima svoj zaštitni znak kroz veliki turistički projekt.

Izvor: TOP RADIO

Posljednjih desetak godina Zagreb je doživio procvat turizma. Nakon velikog uspjeha Adventa koji je prepoznat kao jedan od najboljih u svijetu i tri puta  proglašen najboljim u Europi, Zagreb je prepoznat i kao zanimljiva ‘city break’ destinacija. Osvrnula se Bienenfeld na najveće uspjehe:

„Ne bih govorila o osobnom uspjehu već o uspjehu turističke industrije Zagreba. Mi kao Turistička zajednica svakako jesmo nekakav pokretač onoga što želimo usmjeravati i kako želimo da turizam u našem glavnom gradu izgleda, ali sigurno da su najveći uspjesi u ovih zadnjih, mojih devet godina na čelu Turističke zajednice što sam sa svojim super timom uspjela napraviti stvarno dobre projekte i to svako godišnje doba ima svoj zaštitni znak kroz veliki turistički projekt.“

Direktorica Turističke zajednica grada Zagreba govorila je o najvećim turističkim projektima grada: „Ako mogu ta četiri naša kapitalca nabrojati, počinjemo u proljeće s Festivalom svjetla koji je bio najdraža beba Turističke zajednice grada Zagreba i izrastao je jako brzo u fantastičan projekt koji je popularan ne samo u Hrvatskoj već je popularan i u zemljama koji su nam najbliži susjedi, a ova godina je pokazala da Festival svjetla stvarno postao interesantan i gostima čak iz drugih kontinenata. Tako da je to veliki uspjeh Turističke zajednice i naših partnera. Upravo sada traje prekrasni festival Zagreb Classic, čini mi se, najljepši festival klasične glazbe na otvorenom u ovom dijelu Europe jer takvih koncerata, takve vrhunske izvedbe klasične glazbe, a da su koncerti besplatni.. čini mi se da takav koncept ne postoji baš često. Onda idemo u jesen. Pokrenuli smo prije dvije godine Artupunkturu gdje želimo kulturu staviti ozbiljno u fokus, ne samo za naše građane već i za turiste. I naravno, ono što nam je najprepoznatljivije i na što sam posebno ponosna je zagrebčki Advent koji je naravno ipak bio prva okosnica i za nas najvažniji projekt s kojime smo popularizirali Advent u svijetu kroz cijelu godinu. (…)“

Turističke brojke u Zagrebu su izvrsne za prvu polovicu ove godine, zaključno sa svibnjem. Je li očekivala tako dobru sezonu ove godine s obzirom na to da je tek nedavno proglašen kraj pandemije, Bienenfeld je rekla:

„Rekla bih da da. Možda ne ovako dobri kakvi jesu rezultati s obzirom na to da mi uvijek radimo po jednom našem operativnom marketinškom planu gdje se predviđaju dolasci i noćenja naših gostiju u određenom razdoblju. Pa smo tako imali za prošlu i za ovu godinu po tom našem dokumentu puno manji broj dolazaka predviđen nego što se to događa, međutim, kada vidimo i u našim razgovorima, sastancima i na radionicama sa stranim turoperatorima koji su zainteresirani za dolazak u Zagreb i druge dijelove Hrvatske, tada smo zapravo već imali i unaprijed i na neki način jasno je bilo da će sezona, odnosno godina u Zagrebu biti dobra. I to se i pokazuje. Ono što je super za Zagreb, čini mi se da je on isto po tome jedinstven u Hrvatskoj, da smo mi praktički jedina, gotovo jedina cjelogodišnja destinacija u turizmu u Hrvatskoj. (…) Nemamo problem sezonalnosti koja će i koja jest mučila obalne destinacije i destinacije na moru. (…) Nama je ta krivulja izjednačena, odnosno gosti dolaze tokom cijele godine i na to smo jako ponosni.“

Direktorica Turističke zajednice grada Zagreba je otkrila i iz kojih zemalja najviše gostiju dolazi kada su u pitanju stranci te je li se nešto promijenilo po tom pitanju u zadnje dvije tri godine:

„Pandemija je imala svoje zemlje koje su nam rado dolazile, a ova godina ponovno pokazuje da se vraćamo na brojke i na pokazatelje gostiju koji dolaze u Zagreb od prije pandemije što je sjajno. Po dolascima i po noćenjima, prvi su nam strani gosti Amerikanci, što je fenomenalno. Kada je Koreja bila prva prije pandemije po dolascima, već tada su nam Amerikanci bili prvi po noćenjima, a to je ono što je bitno jer noćenja ostvaruju puno veće prihode i tako dužina boravka gostiju u destinaciji zapravo pokazuje kolika je moć određene zemlje koja dolazi i zapravo zato Amerika koja je prva i po dolascima i po noćenjima je nama usitinu veliko iznenađenje i velika radost. (…)

Amerikanci su ove godine do lipnja ostvarili čak 80.000 noćenja.

„Prvi su po noćenjima nakon naših gostiju iz Hrvatske. Nakon Amerikanaca tu su Nijemci, Talijani, Velika Britanija. Ono što primjećujemo je da nema dalekoistočnih gostiju. Još uvijek je uspavana i Kina, Koreja, Japan što je prije pandemije bio slučaj da su njihovi gosti voljeli dolaziti u Zagreb. (…) Kod njih je i pandemija i kriza uzrokovana pandemijom puno duže trajala tako da polako očekujemo da bi se to stabiliziralo kroz naredno vrijeme pa da će se oni polako vraćati prema Europi i prema Zagrebu.“, rekla je Bienenfeld.

Potvrdila je direktorica Turističke zajednice grada Zagreba kako Zagreb ima dovoljno smještajnih kapaciteta.

„Ima, naša struktura je opet razlika od Hrvatske. Kod nas gosti uglavnom odsjedaju u hotelima i popunjenost je, kada gledamo, u stopostotnom zbroju smještajnih kapaciteta, 70 posto gostiju odsjedaju u hotelima, 30 posto odsjedaju u privatnom smještaju. Jako mali postotak je hostela što je opet posljedica pandemije gdje ljudi nisu željeli bukirati smještaj u hotelima jer nisu znali tko će im biti u zajedničkim jedinicama tako da još uvijek imaju oprez kod bukiranja tog tipa.“, rekla je Bienenfeld.

Direktorica TZ Zagreb je usporedila profil turista u Zagrebu i na obali.

„Mi nismo destinacija koja nudi noćni i zabavni turizam. Mi imamo potpuno drugačiju ponudu kao destinacija i od morskih destinacija. Ovdje Split isto kao i Hvar ulazi recimo u takvu kategoriju. Mi smo se više u našem postavljanju Zagreba kao turističke destinacije okrenuli prema tome da budemo kulturna destinacija, ali kultura u svakom smislu kulture, najšira. Vidimo da kod nas gosti koji dolaze su uglavnom visokoobrazovani gosti, oni su više manje završili fakultete i prosječna dob naših gostiju je oko 35. Takva je struktura naših gostiju, to nisu klinci, svaka čast klincima, ‘backpackerima’ i svima koji vole uživati u onome što su platili i što očekuju od destinacije, ali Zagreb jednostavno ne nudi takav tip odmora.“, rekla je Bienenfeld.

Voditelj Kruno Belko pitao je direktoricu TZ-a Zagreb o dugoročnoj viziji razvoja turizma u Zagrebu, gdje još vidi potencijal i u kojemu se smjeru može turizam dodatno razvijati te kako bi izgledala turistička ponuda Zagreba za deset godina.

„Mislim da Zagreb kvalitetno i polagano gradi svoju turističku priču. Osim city breaka koji je karakterističan za nas kroz cijelu godinu, ono što bi mi u narednom vremenu potencirali bio bi razvoj zdravstvenog turizma jer, čini nam se, to je isto nešto što naravno gosti mogu upražnjavati odnosno kupovati kroz cijelu godinu, a s druge strane potpuno je jasno da je Zagreb centar medicinske izvrsnosti, pruža najbolju uslugu u zdravstvu, počeo se otvarati veliki broj privatnih klinika i poliklinika koje nude čitav niz medicinskih i zdravstvenih usluga. Čini mi se da bi se ovdje mogli povezati još bliže i krenuti promovirati Zagreb jednako tako kao grad koji pruža vrhunsku medicinsku uslugu za pristojne cijene. To nas vjerojatno dosta razlikuje od drugih europskih gradova gdje smo pristupačniji i zbog cijene smještaja i zbog cijene medicinskih usluga. S druge strane čini mi se da je neophodno da konačno sagradimo kongresni centar i da se taj poslovni segment turizma u Zagrebu pojača. (…) Voljela bih vidjeti još možda nekih internacionalnih hotelskih lanaca kod nas u Zagrebu što bi stvarno pokazalo da postajemo jedna od najozbiljnijih destinacija u zemlji.“, rekla je Bienenfeld.

O turizmu uz Savu, rekla je:

„Savu smo pokušavali, međutim zbog vodostaja rijeke Save koja je vrlo nestabilna nešto ozbiljnije i dugoročnije je jako teško, u ovom času, uz Savu razvijati.“

Istaknula je Bienenfeld na koje je ljetne projekte ponosna, a otkrila je i jedan novitet:

„Jako sam ponosna na naša ‘Dvorišta’ koja će ići i imati će više adresa nego bilo koja do sada. Iz Dvorišta su zapravo najzagrebačkija priča bez obzira na sve, tako da, čini mi se, da ju volimo mi Zagrepčani, ali jako ju vole i stranci baš zbog posebnog čara i atmosfere koja vlada na Gornjem gradu  i jednako tako, bez obzira na to što je cijeli Gornji grad sada gradilište, mislim da će nam opet ‘Dvorišta’ vratiti taj dobri duh Zagreba na Gornjem gradu i lijepo je da se Gornji grad i Donji grad počeo obnavljati. (…)Jednako tako jako lijepo je da smo zajedno s Ministarstvom kulture i uredom za kulturu grada Zagreba smo ušli u potpuno novi koncept i razvoj Međunarodne smotre folklora. Možda ćete sada prvi znati da ćemo imati novi koncept, novi dizajn, novu promociju smotre folklora koja je jedna od naših najznačajnijih kulturnih događaja kroz godinu u Zagrebu i čitav niz drugih.“

Zanimljiv razgovor pogledajte na linku:

Written by: Iva


0%